Synchronizacja smartfonów z systemem Android do wysyłania SMS-ów z PL-Med

Do prawidłowej synchronizacji oprogramowania PL-Med ze smartfonem niezbędna jest aplikacja SMS Gateway Ultimate, którą należy pobrać ze sklepu PLAY i zainstalować w telefonie.

Konfiguracja aplikacji SMS Gateway Ultimate

  1. Na smartfonie, w oknie głównym aplikacji SMS Gateway Ultimate należy:
  • na górnym pasku od lewej kliknąć ikonę ‘Add’ (dodać/utworzyć serwer bramki SMS)
  • z rozwiniętej listy wybrać opcję: ‘SMS Gateway’
  • w oknie edycji tworzonej bramki SMS uzupełnić pole “Server name” (wpisać nazwę np. “sms”)
    UWAGA! … to jest wszystko co trzeba w minimalnym stopniu wprowadzić w oknie edycji
  • kliknąć na telefonie ikonę systemową powrotu (w Androidzie: zawinięta strzałka lub ikona trójkąta)
    – po pojawieniu się komunikatu Choice – ‘Do you want to save the settings?’ – kliknąć przycisk ‘Yes
  1. W oknie głównym aplikacji SMS Gateway Ultimate powinien pojawić się utworzony serwer bramki SMS (w formie panelu) z:
  • widoczną nazwą serwera bramki SMS (np. “sms”)
  • numerem portu (do przepisania w PL-Med -> Ustawienia -> Konf. bramki SMS)
  • napisem „started” (jeżeli jest: stopped to trzeba na górnym pasku kliknąć opcję ‘start’)

Wskazówka: Kliknięcie ikony ‘Info’ (na górnym pasku od prawej) umożliwia sprawdzenie WiFi IP (do przepisania w PL-Med -> Ustawienia -> Konf. bramki SMS)

Konfiguracja ustawień w PL-Med

  1. Po zalogowaniu do programu, w oknie głównym należy:
  • w dolnym menu kliknąć przycisk ‘Ustawienia
  • z rozwiniętej listy wybrać opcję: ‘Konfiguracja bramki SMS’
  1. W oknie „Konfiguracja bramki SMS” należy uzupełnić parametry połączenia:
  • Wi-Fi/adres IP – wpisać Wi-Fi IP z aplikacji SMS Gateway Ultimate ->’info’
  • Server/Run on port – wpisać numer portu z aplikacji SMS Gateway Ultimate
  • opcjonalnie wpisać podpis wyświetlany pod treścią widomości SMS (np. Pozdrawiamy „nazwa kliniki”)
  • kliknąć przycisk ‘Zapisz informacje’

WERYFIKACJA / SPRAWDZENIE:
Jeżeli pomimo wykonania wszystkich czynności konfiguracyjnych wysyłka wiadomości SMS nie działa poprawnie należy:

  1. sprawdzić czy na odpowiednim komputerze z zainstalowanym oprogramowaniem PL-Med, z którego chcemy wysyłać smsy są ustawione parametry:
  • adres IP oraz numer portu (w oprogramowaniu PL-Med Ustawienia -> Konf. bramki SMS)
  • sprawdzić czy długość wysyłanej wiadomości nie przekracza 160 znaków (włącznie z nazwiskiem lekarza i dniem wizyty)
  • sprawdzić czy w wiadomości nie ma polskich znaków
  • wykonać restart smartfona
  1. Na smartfonie w oknie głównym aplikacji SMS Gateway Ultimate są widoczne:
  • status serwera bramki sms (started lub stopped – powinno być: started)
  • numer portu (sprawdzić zgodność w oknie konfiguracji bramki w PL-Med)
  • klikając ikonę ‘Info’ WIFI IP (sprawdzić zgodność w oknie konfiguracji bramki w PL-Med)
  1. Na odpowiednim komputerze z PL-Med należy sprawdzić widoczność smartfonu:
  • na komputerze wyszukać i uruchomić wiersz poleceń (cmd)
  • w oknie cmd wpisać polecenie ping “adres_ip” (gdzie adres_ip to WIFI IP do odczytania z ‘Info’ w aplikacji na smartfonie)
  • informacja „Request timed out” oznacza błąd połączenia.